„Termometr emocji”

TEMAT NA MAJ 2019

„Termometr emocji”

Zajęcia pt. „Termometr emocji” realizowane były w maju br. W trakcie zajęć dzieci miały okazję przyglądać się swoim przeżyciom w sytuacjach przeżywania silnych emocji oraz ćwiczyć strategie pomocne w odzyskiwaniu równowagi emocjonalnej.

W trakcie zajęć dzieci poznały historię rodzeństwa- Kuby i Lenki, którzy weszli w „czerwoną temperaturę” reagowania. Wspólnie z prowadzącym stworzyły „Termometr emocji”, szukając sytuacji ze swojego życia, w których doświadczyły każdego ze stanów. Dzieliły się swoimi sposobami na powrót do strefy zielonej. Wzięły udział w dwóch zabawach relaksacyjnych ukierunkowanych na kształtowanie kompetencji obniżania doświadczanego w ciele napięcia opartych na relacji i dotyku (jedno ćwiczenie) oraz na uważnym oddychaniu (drugie ćwiczenie).

 

  • O modelu stref regulacji można przeczytać m.in. w książce pt. „Mózg na tak” D. Siegela, która dostępna jest w Bibliotece Przedszkolnej.
  • Historię Kuby i Lenki można przeczytać w książce „SELF-REG. Opowieści dla dzieci o tym jak działać, gdy emocje biorą górę” A. Stążki-Gawrysiak.